ingen rubrik

Hej!

Insåg att det var väldigt länge sedan jag tillförde den här bloggen något, så den senaste veckorna har jag tänkt att "idag ska jag skriva något", meeen eftersom jag inte kunde komma på vad som kunde tänkas vara intressant struntade jag i det. Sedan kom jag på att jag inte har lagt ner särskilt mycket tid förut ¨på att fundera på vad som är intressant, så varför börja nu? Att hitta något intressantare är bara några klick bort, hej hopp, upp till dig alltså.


Nu har jag varit brevid (det här är dagens ordlek, klura på den) i över en månad. På dagarna roar jag mig med att sticka (för tillfället en socka som ser ut att komma att passa någon med klumpfot; känner du någon så hör av dig), ha keramik, och spela folkmusik. Mmm :) Ja, okej, jag har två seriösa kurser också, historia och franska.
Jag bor på ett av de vackraste ställena i hela Sverige;  man ser Storsjön och Oviksfjällen i bakgrunden från köksfönstret. Helt klart bättre än cykelbanan och de gula garageväggarna utanför köksfönstret hemma (dock är hemma hemma, och det är en viss trygghet).
Hösten är verkligen på G här, och träden är brandgula och röda.

På internatet disponerar jag hela sju kvadratmeter! Dock känns det inte så puttefnuttigt litet som jag trodde att det skulle göra, och det smidiga är, att om man sätter stolen mitt i rummet (vilket iofs är nästan var som helst...) så når man nästan allt utan att resa sig.
Vi är tolv personer som delar på ett disfunktionellt kök. Det är jättebra om man inte är hungrig, men så fort folk börjar laga mat ställer det till problem... Vi har två små kokplattor och en värdelös ugn. Om någon lagar mat är det nästan omöjligt att komma fram till diskhon och diska, vilket resultera i att folk ofta lämnar sin disk tillräckligt länge för att hinna glömma bort den = diskberg som någon annan får ta hand om. Men, det är väldigt trevliga personer som stökar ner, och det smäller högre.
En liten rolig detalj (kanske inte alls egentligen, men hey, vad sa jag innan?) är att jag och en tjej delar på ett normalstort kylkskåp, medan de tio andra har trängt ihop sig på resterande 1,5. Jaja. Inte mig emot :P

Nähä... jag återkommer kanske med mer onödig fakta, kanske inte... Vill du veta nåt mer (eller vill ha lösningen på ordvitsen) så är det bara att höra av sig!

Hoppas att ni andra mår bra!

Kram, Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0