DANMARK!

Nu så här på kvällen när vi har kommit hem från Danmark tänkte jag att jag kunde checka av listan jag publicerade här för ett tag sedan, för att se hur mycket vi lyckades stämma in. Men hur mycket som än stämmer kan jag meddela att resan var över all förväntan, vi är mycket lyckliga över att ha fått vara med om att skapa historia i landet Danmark! Här kommer listan:

[  ] Sex grabbar i två bilar  (Nej, en bil och fem grabbar)
[  ] Två bilar med sex grabbar i  (Samma sak där ja...)
[X] Kustresa i Danmark  (Resa i Danmark, ja såklart. Och lite kust var det ju faktiskt.)
[X] Olle  (Jajjemänsan, han fanns där)
[X] Legoland  (ALLA GÅNGER!)
[X] Tält  (Otroligt skönt att sova i ett sånt ja)
[X] Trangiakök  (Användes aldrig, men de fanns tillgängliga :D)
[X] Gustav  (Levde och frodades)
[X] Svett  (Mysigt)
[  ] Uteblivande av sossarnas tråkiga förstamajfirande  (Vi åkte dessvärre förbi ett demonstrationståg, och fick dessutom känna på det danska klä-ut-sig-till-pirat-och-storma-7eleven-första-maj-firandet)
[  ] Max  (Den stackars pajken fick tyvärr stanna i Sverige och jobba med projektarbete..) 
[X] Manligt umgänge  (Mycket petting)
[X] Legoland  (Fantastiskt kul)
[  ] Gatumusik  (Nästa gång)
[X] Sovsäckar  (Och sköna såna!)
[X] Erik  (Yes, och han tog med sitt fågelintresse)
[X] Brudar (Fanns där på sätt och vis)
[X] ...not  (Och samtidigt verkligen inte)
[  ] Fiske  (Njae...)
[X] Legoland  (Fasligt kul att vinna brandbilsracet)
[X] Philip  (Först i säng, och sist upp)
[X] Oförståelse angående danska trafikregler  (Är det inte vänstertrafik?)
[X] Taxfree (vilket innebär olika saker för olika personer, för min del mest toblerone)  (Tobleronen ligger och väntar på mig i en kasse)
[X] Daniel (Johodå, jag var där och glad för det)
[  ] Ännu mer manligt umgänge, dock inom vissa ramar  (Ramarna försvann efter ett tag)
[X] Legoland  (Fasligt roligt ställe)
[X] Mat  (Dock inte alltid tillräckligt)
[X] Sömn  (Jag har ärligt talat inte varit så här utvilad på länge)
[  ] Insikt om att danska trots allt inte är så likt svenska om man inte är van vid vissa personer som snusar  (För min del hade jag ändå inga större problem med att förstå språket, de andra får tala för sig själv)
[X] Olle återförenas med sitt hemland  (Och det tackade han Pelle för!)
[X] Gustav, Max, Erik, Philip och Daniel återförenas med sitt hemland  (Vilket vi sörjde, utom Max som inte var medveten om när vi steg i land)
[X] Pølse och smørrebrød  (Pölsen åts, och vi kom allt bra nära smörrebrödet också)
[X] Legoland  (Såklart, det bästa på hela resan!)

25/33

Inte helt kasst ändå vill en gärne säge. Mycket nöjda och glada är vi och vi gör gärna om det på torsdag. Tills nästa gång, so long!

/Daniel

Kommentarer
Postat av: Emmy

vad har du emot sossar? moderatjävel...

2008-06-02 @ 16:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0