Vikten av kommunikation...

Idag förde jag ett mycket intelligent samtal med min fader som jag tänke ge ett samandrag av här, eftersom jag har tråkigt.
Pappa: Vad gör dina kompisar ni i jul då?
Jag: I jul?!
P: Nej, jul säger jag... Påsk.
J: Tja... Maria är i Holland hos sin släkt...
P: Jaha, och hon Anna... Nej... Lena... Nej... Lisa!
J: Hon är väl hemma.
P: Är hon på semester?
J: Nej, hemma!
P: Jaha, ja.. Var det inte hon som skulle följa med hit nån gång?
J: Jo, men det har inte blivit så.
P: Jaha... Hon har pojkvän eller?
J: Nej.
P: Ja, då går det ju inte. (syftar att hon inte kan följa med)
J: Nej sa jag ju! Och vad skulle det spela för roll? Hon skulle väl kunna följa med i alla fall?
P: Ja, men det vet man ju hur... Öh.. Ja.

Ett mycket givande samtal...
För övrigt resulterade min promenad hem från Mora i två STORA blåsor, varav den ena innehöll säkert 0,5 dl (jag vet att man inte ska spräcka dem, men allvarligt, vem kan låta bli?!). Jag kanske överdrev lite.

Har ni vägarna förbi så är ni välkomna på en kopp kaffe! (Det finns saft också)

/Anki

Kommentarer
Postat av: hilden

söt du är anki :)

2008-03-22 @ 21:02:56
Postat av: Viruset

Vad engagerad han låter.. Typ; "Jag frågar min dotter något så hon tror att jag är intresserad". Det är väl inte så allvarligt som jag skriver hoppas jag...hahahaa! Jag har själv varit med om måånga kallprats-konversationer med far min. hahahahahahaha!
Lätt att jag kommer förbi någon gång! Kaffe kan man ju inte tacka nej till!

2008-03-22 @ 21:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0