lite av varje

För att blidka Daniel tänkte jag tala om vad jag ska pyssla med till hösten, om nån har missat mitt tjat...
Jag har kommit in på en allmän linje med folkmusikinriktning på Birka Folkhögskola (beläget i Ås utanför Östersund), vilket innebär att jag tar fiolen med mig och blir jämtlänning från och med den 25 aug. Har ni vägarna förbi är ni mycket välkomna att hälsa på i mitt hela sju kvadratmeter stora rum, som kommer att bli mitt hem för ett år (om jag får ett rum på internatet, vilket jag hoppas)! Compact living så att säga...
Jag hoppas att det blir livat värre, och att jag inte kommer att längta hem. Hemfärdstillfällena kommer att få väljas med omsorg...
Förutom folkmusik kan jag välja en massa andra slappämnen (hoppas jag att de är), som tex. keramik, växtfärgning, körsång mm. Funderade ett tag på att välja litteratur, men sedan kom jag på att det antagligen innebär litteraturhistoria, något som vår eminenta (..?!) sv-lärare aldrig lyckats få mig intresserad av. Det är bra med sinnesnärvaro.
Jahapp... Det var väl det... Jag kommer att bo precis vid Storsjön, alltså kommer jag få massor med tid till att spana efter Storsjöodjuret.

Hallå klassen! Vadan detta ointresse för bloggen? Jag har ju nästan varannat inlägg..! Tappa inte sugen nu!
Och ett litet bananskal till alla som inte dyker upp fast vi sagt att alla måste komma. Inga namn nämnda, ni vet själva vilka ni är. Vi andra tycker egentligen också om sovmorgon...

Ha en trevlig kväll, och så ses vi hos Daniel imorgon!
/Anki


Kommentarer
Postat av: Daniel

Sådärja :) Inget bajs längre då.

2008-06-02 @ 22:24:04
Postat av: Karin

Helt ärligt, jag är nog ingen bloggare. Eller jag kan vara det om jag vet vad jag ska skriva och om jag inte är trött eller hungrig när jag sitter här. Det kommer, låt det bara ta sin tid. Jag uppskattar Daniels intiativ och jag uppskattar när någon, typ du då Anki, skriver -fortsätt med det bara! :)

2008-06-03 @ 22:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0